lauantaina, maaliskuuta 01, 2008

Tirppa


Hyvin nämä tirpat maastoutuvat risukkoihin.

10 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Hyvää sunnuntai huomenta!
Salaperäinen viidakko tirpalle, onko "tirppa" määrätty laji vai kaikki pensaissa sirkuttajat, en ole kuullut sanaa! nirppanokan kyllä olen kuullut!

Iines kirjoitti...

Oisko tuo tirppa viherpeippo? Ei näe ihan tarkkaan, kun on niin hyvä suojaväri.

Anonyymi kirjoitti...

Ei tirppa ole sukua nirppanokalle.
Minulle kaikki varista pienmmäy linnut ovat tirppoja =) Tirpat ovat esiintyneet blogillani aina silloin tällöin. Hyvää maaliskuun alkua sinne rannikkoseudulle kuten myös Joensuuhun.

Anonyymi kirjoitti...

Ja mitkä tirpat... :D

SusuPetal kirjoitti...

Biologiasta muistan pulun, naakan ja pikkulinnut. Tämä on selvästikin pikkulintu:)

Raija kirjoitti...

Noita asuu ikkunan edessä olevassa katajassa, mökin ikkunan!

KooTee kirjoitti...

Susu, sinulla on yhtä hyvä lintujen tunnistamiskirjo kuin minulla.
Minä vain olen nimennyt pikkulinnut tirpoiksi ja naakat kuuluvat ovat siinä rajalla etten sanoisi variksiksi =D

Anonyymi kirjoitti...

Hämmentävän paljon on tosiaan sirkutusta kuulunut puskista täälläkin. Tosin meikäläisen kuvat eivät ole onnistuneet.

Anonyymi kirjoitti...

Totta. Ei aluksi meinaa erottaa koko otusta. Sirkutusta kuuluu jo aika paljon.

Mari kirjoitti...

Hieno tirppakuva! Mulla on samanlainen tunnistussysteemi kuin KooTeelläkin, oiva lintu tuo harakkavaris, meillä usein vierailee - eikö teillä muilla muka? Tämä nyt kuitenkin on ihan selvä tirppa! Hienosti tunnistettu, kamuni!

Kuva on hieno. Kaunis hässäkkä, johon tirppa oikein oivasti maastoutuu. Olis tirppakin tyytyväinen, jos näkis kuvansa. Pinnat kuvaajalle!